Tuesday 5 August 2014

Cheesekut

Hi, hari ni aku nak kongsi resepi buat cream cheese crackers. kita ringkaskan kepada cheesekut okeh?

sangat2 simple nak buat cheesekut ni. uolls hanya perlu :
1) biskut cream cracker original
2) 1/2 susu pekat manis
3) air kotak nescafe
4) 250g cream cheese

cara2 nak buat :
1) pukul cream cheese dengan susu pekat sampai kembang.
2) buka air kotak nescafe tu dan tuang dalam mangkuk. Lepas tu celup biskut cream cracker. agak2 ja jangan sampai lembik.
3) susun biskut yg dicelup dalam bekas. kalau nak cantik bekas yang bentuk 4 segi. senang nak susun.
4) lepas susun, sapu cream cheese bagi rata atas biskut yg telah dicelup tadi.
5) ulang langkah di atas sampai cream cheese habis.
6) masuk dalam peti ais dan tunggu sampai keras. potong dan makan.nyum3
kalau uolls nak buat perisa milo pun boleh. celup la biskut tu dalam air milo. nak perisa teh tarik pun boleh. uolls kena buat teh tarik lah. tarik panjang2 bagi buih banyak lagi sedap. asal aku nk buat perisa teh susu ja sbb malas nak g beli air kotak.ngeh3... tapi kena paksa g kedai jgk.
ni laa rupa cheesekut aku. huduh kan...hihihi. tangan aku terlalu berseni sbb tu jd mcm tu :P
kat atas tuh kak ipaq aku tabur serbuk milo... saja nak bagi lawa.

Hasil dia macam mertabak la plak kan..
tapi rasa dia mcm kek cheese leleh tu weh.hahahaha..
yg ni kurang cream cheese sbb aku suka oter resepi kan. orang suh buh 250g cream cheese aku g beli hat 200g ja.
ni lah jadinya.


No comments:

Post a Comment