Friday 18 July 2014

Nutri Goat Miracle 8

Hai2...
hari ni uolls masak apa?
Dah siap masak ke utk berbuka nanti?
Aku dah siap dah masak kat bazar jek...hehehe (alam hidup seorang pelajar)
Hari ni aku review Nutri Goat Miracle 8 (NGM8)
ehh..apa tu NGM8???
ok, meh nak habaq meh...
NGM8 ialah sejenis inovasi susu kambing terkini yang diperkayai dengan 8 makanan tambahan sunnah untuk kesihatan menyeluruh.
Nabi kita suka minum susu kambing kan?
Kenapa ek?
sebab susu kambing banyak kebaikannya berbanding susu lembu.
uolls boleh klik kat sini khasiat susu kambing.
Apa makanan sunnah yang terdapat dalam NGM8 nih?
1. kismis
uolls tau kan kismis kaya dengan zat besi, potassium, magnesium, kalsium serta vitamin B1, B3, dan B6. kismis sangat baik untuk pelajar selain dapat melindungi hati serta memulihkan keletihan.
2. kurma
dapat memberi tenaga segera kepada tubuh kita.  mengandungi potasium dan zat besi serta baik utk wanita mengandung dan bersalin. ia juga dapat menguatkan ingatan.
3. madu
ubat segala ubat.
4. saffron/ za'faran
membantu proses penghadaman, menguatkan ingatan, mencerdaskan minda, melancarkan pengaliran darah, mengawal tekanan darah dan kolesterol, mengurangkan keletihan,dan menambahkan selera makan kanak-kanak.
5. habatus sauda
menguatkan sistem imunisasi badan. menurunkan kadar gula dalam darah. menstabilkan tekanan darah tinggi atau darah rendah dan dapat mencegah kanser.
Rasullullah bersabda " Pada habatus sauda terdapat segala ubat, kecuali mati." hadis riwayat Bukhari.
6. buah zaitun
dapat merawat kulit dan rambut, melambatkan penuaan, dan merawat radang perut. ia juga dapat mencegah kanser dan serangan jantung. buah zaitun mengandungi vitamin E.
* aku beli minyak zaitun, utk buat sapu kat muka dan rambut. sanggup tu sbb nak kulit cantik kan..hee..tapi hakikatnya excited awal2 ja. pakai 2 3 kali pastu aku malas.hahahaha..tapi minum susu nie senang, ada semua dalam 1 peket.
7. buah delima
merupakan anti-oksidan, melindungi jantung, menurunkan kadar kolesterol LDL dan meningkatkan kolesterol HDL, memperlambatkan penyakit alzheimer.
* orang cakap nak anak mata cantik, mata bersinar2, rajin2lah makan buah delima waktu pregnant tau disamping utk dapat anak yang cerdas.
8. buah tin
mengandungi kalium, kalsium, omega 3 dan omega 6, meningkatkan memori otak, mencegah anemia dan mengurangkan risiko kanser payudara.
wahh..banyakkan khasiat yang terdapat dlm NGM8 ni kan.. banyak kebaikan dia. Dulu, aku pernah baca novel yg mengatakan brokoli baik utk minda. nak pandai mkn brokoli. aku pun apa lagi, suh laa mak aku beli brokoli. nak pandai punya pasal. hehehe.. masa zaman aku sek menengah dulu laa. aku cukup minat dgn makanan utk otak nih. pagi2 kenyang dgn supplement ja aku nih. tapi SPM kantoi gak sbb malas baca buku. hahaha... makanan2 ni membantu shj, tapi kalu tak ada usaha mmg tak akan lulus cemerlang cik adik oi...
tapi, dengan sepeket NGM8 aku dapat banyak makanan khasiat untuk minda aku. minda kita ni nak guna lama kan? bukan masa SPM sja tau.
NGM8 ni jugak sangat baik untuk penghidap gastrik. sebab susu kambing alkali. Lepas minum secawa NGM8 uolls akan kentut2 utk kuarkan angin dalam perut uolls. Pastu, in shaa Allah uolls akan senyum balik. Aku boleh cakap sbb aku jgk geng gastrik. Alhamdulilah, aku dh kurang kena gastrik sejak amalkan susu nih.
Lagi 1, susu ni tak bau kambing tau...ummPPP jah minum :D
Sapa2 nak dapatkan NGM8 ni boleh contact adik Farah nie bagi kawasan Pendang, Kedah.
Stokis NGM8 Pendang,boleh PM dia kat Fb. ASAP dia akan reply PM uolls.
Ehsan gambar dari Mr. Google yang baik hati.



uolls kena cuba tau. sekali try, uolls akan jadi kaki minum NGM8. 
sekian, untuk petang nie. Jom g bazar jom...

No comments:

Post a Comment