Saturday 12 November 2011

i love my ayah,i love my mak


Bila aku dengar lagu nie aku egt kat ayah aku...
kenangan 2005 di ulang tayang semula di minda aku.mana boleh aku lupa benda nie.Walaupun dah enam thn benda ini berlalu..
pagi 11 november 2005 ayah aku dijemput pulang ke pangkuan Ilahi setelah beberapa hari dimaksudkan ke hospital akibat menderita sakit buah pinggang.Belom puas aku merasai kasih sayangnya,ia pergi meninggalkan kami semua.Sedihnya hari itu.semuanya x disangka begitu cepat ia pergi meninggalkan kami.x sangka raya tahun 2005 merupakan raya terakhir kami bersamanya.Patut la ayah beria-ia nak amek gambar dengan mak.rupanya tu kenangan terakhir.sehari sebelum ia pergi sempat lagi ayah nyanyi lagu kat mak.lagu jangan tinggal daku..

tahun tu thn aku amek PMR.aku egt lagi ayah marah aku sbb aku tido kat meja study.ayah cakap
"dah abes peksa t tido la puas2"
argh..terkesan jgak teguran tu.ya la aku anak yang x boleh di tegur.aku rasa apa yang aku buat suma bt0l.tmbah2 lak aku x penah kena marah.rasa geram ja time tu...

masa hari 1st aku exm PMR,aku nangis kat dalam washroom.aku kluar ja dr blik air ayah aku cakap
"xpa,cek boleh buat punya"
aku cakap aku takot..ya la,usaha aku x ckup.aku banyak maen je time study.mcm mna ayah aku dapat twu aku ngs.sdgkan aku dah cuci suma sisa air mata tu.

masa results PMR aku dah kuar ayah dah xda dah.kalu dia ada aku rasa dia lah orang paling gembira sekali.ya la,anaknya dapat jadi best student sekolah.x perlu la aku cakap aku dapat bpa.tapi antara yang terbaik la.Allhamdulilah,ni suma berkat doa mak dan ayah.kalu ayah x marah aku dulu mungkin aku x jadi macam hari nie.tima kasih ayah,tima kasih mak sbb percayakan anakmu ini.sebab percaya kan anakmu ini boleh berjaya.

tapi hari ni ayah dah xda di cc aku.dah x boleh bg dorongan kt aku.dah x boleh doa kt aku mcm dulu2 lagi.aku jeles bila tgk org len ada ayah.aku jeles bila org len cita pasal ayah.aku?aku xdak cerita terbaru pasal ayah.aku rindu ayah.aku nak ayah aku kembali pulang.aku nk kucup tgn ayah,nak plok cium ayah.anakmu ini byk bt dosa dan salah dgn mu...andai lah masa itu dapat dapat di ulang semula,hari2 aku ingin bhgia kan diri mu.

arghhh...stop air mata.jangan nangis lagi.biar ayah bahagia di sana.Ya Allah,tempatkanlah ayah aku dalam kalangan orang beriman.ameen...

al-fatihah buat mu ayah

aku sdih saat  org laen gembira dengan tarikh 11/11/11

No comments:

Post a Comment