Friday 11 November 2011

cinta zaman sekolah vs cinta alam IPT

assalamualaikum...

hari ni tetiba ja aku rasa aku nak tulis tentang cinta.ntah,mungkin ia serasi dengan kita.yeah,mungkin ia sesuai untuk diketengahkan.remaja dan cinta mana boleh dipisahkan.klu terpaksa bercerai aku x tahu apa akan jadi pada remaja tersebut.

apa itu cinta?
~berkaple2
~kluar minum,makan,tgk wyg dan balik
~msg,chat,call,
~nangis2
~rindu,syg,cemburu,benci,dendam
~lastly,putus di twitter.haha..(encikmimpi punya lagu)

ketika En.Ishak tnya apa itu cinta?inilah jawapan diaorg.
cinta itu bersama hingga ke syurga~ini jwpn yang aku dengar ketika dalam klas pengucapan awam.
may be betol jawapan tu.ketika kita cinta seseorang itu kita ingin ia kekal selama2nya dengan kita,rasa nak kawen je ngn dia.betul x?dah nama cinta mesti la ada niat nak kawen ngn dia(klu gurl la)b0y aku x tawu..huhuhu

korang start bercinta masa bila???
cuba ingat balik...dah bpa byk ex korang..hehe..soalan yg agak sedikit kasar.
kalau pernah bercinta masa zaman sekolah dulu mesti korang tawu kan...haha.lawak r time dlu.
hari2 mesej,hari2 c0l.cakap apa pon aku x tawu..pas maghrib je bergayut.jadi monkey sat masa tu..(pengalaman kawan aku la)aku budak baek,x c0l...msg jek.atas alasan aku pendiam mana ckp byk.wakaka..prasan je dye.tp betol la diakui oleh org aku nie sdikit pendiam.cket je.x lebih2.jadi bising klu ad geng aku...:) xda kena mengena g d0k describe diri sendiri lak.hehe

masa tyme sekolah dulu nak g skul je msti msg
"awak,belajar rajin2 taw"
"jgn noty2 taw"
"bye syg,bye honey,pa ma"(wekkK..geli aku)

balik je skolah msg lagi
"macam mna sek td,ok?"
"makan x lg nie"
bla,bla,bla,dan bla...

malam msg lg
"awk bt apa nie?"
"x study ke?"
"nak study la nie"
pastu,msg la smbil baca buku.haha..msuk ke?baca ayat pertama,setengah jam pon d0k kt ayat tu lagi.
samp 2 3 pagi msg...last2 keje x ciap,g sek0lah tiru.sggup tulis kot koridor sbb keje x ciap.time nak msuk makmal kimia la nie.ckgu dy garang.dalam byk2 subjek kimia la homework yang paling ciap awai.klu x ciap maw kna lari pusing padang kot...(pengalaman gak nie)huhuhu

dan keadaan ini berulang2 smp la kita dah bowink,pastu buat la pangai supaya dapat alasan nk clash.mula la usha2 awek lain.cari gurl dahi licin la,berlesung pipit la,putih la,tinggi la...dan lain2 lagi(xdak idea la tu)hehe3
~kawan saya cakap"boy cepat boring"hurm...myb bet0i sbb tkang ckp tu pon b0y.

maka putus la hubungan rumeo dan juliet tersebut.

mula la,aku single sampai bila2,x caya dah kt laki,aku benci b0y,aku benci cinta...aku x percaya cinta,aku x percaya C.I.N.T.A(aku x egt sapa nyanyi lagu nie)meroyan la 2 3 mgu..bengkak2 mata.eksyen je lebih,selang lpas tu mula la dapat peganti.bak kata pepatah melayu"patah tumbuh hilang berganti","bunga bukan sekuntum,kumbang bukan seekor".
~macam ni la cinta monyet,cinta yang xdak matlamat~

tapi suma ni berubah bila korang dah masuk u,dah msuk IPT or IPTS
kenapa aku cakap mcm tu...?
nie jawapan dia..berdasarkan kaca mata biru aku melihat.wah,berbunga ayat aku.haha..
siyes2..ok,bla msuk u aku tgk org bercinta dah lain dah.
~dah x msg slu.dah x mcm masa zmn sek dlu.1 msg sekali sehari pon xdak
~c0l pon jarang
~jumpa pon jarang.bkn stakat jarang,dah x jmp trus.betapa busy nya mereka
~muncul pon kadang2 je.kadang2 sebulan sekali,2 3 bulan sekali.bla dah muncul tu Ya Allah,hepynya Allah sja yg tawu.rasanya tid0 pon smbil snyum.mandi pon smbil berangan2.2 jadi 1 jam mndi tu.x tawu nak cakap mcm mna rasanya hepy tu

aku x tahu alasan diorang apa,alasan buzy aku boley tima.ya la,sekarang masa kita nak kjar masa dpn.klu korang bercinta ngn budak arkitek,engineer,doktor korang tawu la.xdak masa lgsung utk kple.tido pon tido kat mkmal.haha..ye ke?aku dgr org cita je.aku xdak experience kat cinie..

jadi,hanya kepercayaan dan yakin dengan kple kita tu lah yg buat hubungan nie kekal.
di beri makan harapan,di beri mnum harapan dan kita kenyang dengan harapan tu.hehe..apa yg buat utk kita bertahan"aku x maen2".masih segar dalam ingatan perkataan tu...(pengalaman kawan baek aku la..bukan aku)sebab perkataan dan janji itu lah yang buat kawan aku nie kuat,setia dengan kaple dy walaupon dy x tawu apa2.yang dy tawu tunggu dan tunggu.penghujungnya nanti ada kek orange menunggu...hehe3

x sama kan cinta masa sekolah dengan alam u?
x sama mungkin sebab kita dah besar kot...seiring dengan peningkatan usia kita cara bercinta pon dah x sama la kan.dlu romantik skg x dah,dlu jiwang,skg x lagi,dlu garang,skg dah lembut cket...
 tapi suma nie boleh jadi sama klu kita duduk dekat,bercinta dengan budak yg sama u dengan kita,sama kos ngn kita,sama klas maka suma nie boleh jadi mcm zmn sek dlu.terpulang la utk kita mengatur cara hidup kita.it's all about your mind.

bila dipikir semula rasa bodohnya aku masa dulu,jahilnya aku..tp kadang2 rasa lawak pon ad egt cinta zmn sekolah dlu.haha..bla tgk bdk sek skg nie yg tergedik2 menceritakan perihal bg/gf diorg egt la kita msa dlu.."aku dlu pon mcm tu".haha..
buat adik2,x yah la cinta zmn sek.buang masa tido je(ye la sggup msg smp x tdo,hsilnya boy or gurl tu x jd pon suami or isteri kita),buang kedit sbb msg or c0l dia,buat dosa sbb kdg2 kita tipu mak ayh kita nk g kuar date tu..ckp nk g laen tp g laen kan.dan benda paling rugi adalah KITA MENGGADAIKAN MASA DEPAN KITA UNTUK MENGEJAR SESUATU YANG X PASTI.klau korang kejar spm dah konfem2 9A dalam tgn korang.klu kjar cinta x dapat apa2 kan.yg dapat perjuangan yg sia2.jadi,jgn biarkan spm korang terbakar dan cita2 korang hangus hanya kerana cinta.cinta tu x bwak kita ke mana2.

p/s aku*org ckp hargai masa zmn kegemilangan kita dlu(yakni zmn sek)sbb dah msuk u jd zmn kejatuhan kita.sbb dah x popular.haha..pssst...jgn ikut.just suka2 ja*


No comments:

Post a Comment