Tuesday 29 November 2011

aku ditinggalkan...

I still remember 18 november 2011...
tarikh yang memberi satu warna dalam hidup aku..

Di suatu pagi yang hening,

"dirimu pembakar semangat pewira..."lagu Ainul Mardiah mula berkumandang di seluruh kamar tido ku.
arghH...sibuk la alarm nie.awai lagi kot.baru pukul 5 pagi.jap2 lagi la nak suruh aku bangun pon.lagu itulah yang selalu menjagakan diriku dari lena yang panjang.Hurm...tapi hari nie aku terasa sangat liat utk bangun.mungkin semalam aku tido lambat kot untuk menyiapkan asgment sosiolinguistik aku.dengan penuh rasa sayang aku peluk bantal atroman aku...Wahhh,wanginya kamooO..hehe.aku terlena dalam dakapannya.

Tetiba ja aku terjaga disebabkan terdengar bunyi kicauan burung yang sangat riuh.Mungkin sedang berebut makanan kot.tapi nie KL,bukan kampung.mana ada bunyi burung.Pokok pon xdak...

arghhhH...dah pukul 6.Aku terlambat...beg pon x kemas lagi.Pukul 7 aku kena keluar dah nie...huhu.kelam kabut aku bangun.mandi,sembahyang n kemas beg.aku men campak2 ja pakaian aku dalam beg kecik nie.Aku berciap ala kadar ja.men tempek2 bedak dah la.asalkan dapat tutup jerawat aku.lagi pon B aku x suka gurl make up tebal.heeee...malunya tercakap kt dinding.(^_^).rahsia taw dinding.jangan bg taw kat sapa2.Kat cicak pon jangan.I segan..hehe

Last2 7.30 gak aku ley kuar dari dalam bilik.Hurm...tunggu bus suma pukul 8.30 bawu dapat naek bus ke KTM...sempat x nie.aku nak naek bus ke Kedah pukul 10 pg nie.minta2 sempat...

"Komuter ke Rawang akan tiba dalam masa 2 minit lagi"

cepat la,cepat la...tengah beli tiket nie.naseb baek org x ramai.hari jumaat x banyak orang sangat.tambah2 waktu pagi.Aku terkejar2 lari naek jejantas tu...n train pon tiba.

aku lari,lari msuk ke ke coach wanita"please go inside"ceh,siap speaking lagi aku.tetiba je ley kuar ayat omputeh lak.hahaha...terketar2 kaki aku kt dalam train nie.termengah2 sebab pecut tadi...pagi2 lagi aku dah marathon.FuHH,lega dapat Emas.haha...senget

komuter pon bergerak ala-ala gary ke hentian Putra.dalam hati aku berdoa moga2 aku dapat naek bus ke sik.
sampai ja aku terus naek teksi ke duta.Alhamdulilah,aku sempat naek bus itu.

owh,aku x cerita lagi kan aku nak ke mana.aku nak balik umah.abang aku kawen ...kenduri terakhir dalam family aku nie.nak tunggu aku lambat lagi.tengah dok searching.nk tima pon kena scan dlu tkot ada virus.hehe...

Budak yang duduk sebelah aku budak gurl.Orang kuala ketil.Hope baek la.Nak baek kan aku pon pelawa la dia choki2 aku.Dia x nak...selamat satu batang.hehe...aku ikhlas la.Dia yang x nak ambik.Fine.


aku pendek kan cerita,pak cik bus pon berhenti la makan kat R&R sg.perak.masa tu pukoi 12.40.Dia cakap pukoi 1.05 minit bus jalan.Okeh,fine...aku pon melilau la sorang2 kat ctu.

dah puas dah aku g la cari bus aku.

dup,dup,dup3...debarnya ati ku...aku x nampak kelibat bus aku nie.mana dia hah?

try tnya pak cik RELA tu kata hati ku"pak cik nampak x bus mara liner"
"bus tu bwu ja kuar dik"
air mata yang dok tahan dari tadi nie mula pecah dari empangannya.laju,selaju2 air terjun...
macam2 aku pikir"macam mna aku nk balik nie...jauh lagi kot sg.perak ke kedah"huhuhuhu...

beep2..bunyi msg"husna balik kg ye"
"ye,aku berkampung kt sg.perak"

sayu,terpisah...argh,nape la time nie dia nak col aku.butang reject aku tekan then aku anta msg"sory jaiyid,husna x dapat jawab,t jaiyid dengar husna nangis"

pastu Fiona col aku,wawawawa...org kena tinggal...bla,bla,bla,....
then,she col Pudu central.kijam punya duta x angkat fon...Depa suruh naek bus yang nak ke kedah.Pak cik rela pon cari la bus kat aku.Nseb baek dapat.Alhamdulilah.

lesson from the story,
>tepati la masa(selama nie aku lambat byk mna pon diaorg stil tgu,tapi kali nie nseb aku malang)
>pengalaman mendewasakan kita.mula2 dlu aku marah,tp bila pk secara positif aku rasa bes lak.syok kot kena tinggal kat R&R.masa nie la aku guna KI(kemahiran insaniah) yang aku blajar dlm klas baksis dlu.penting kan apa yg kita belajar...
>jauh perjalanan luas pemandangan(modal utk jwpn aku bila kena perli ngn org)haha

tima kasih utk
>pak cik rela yg byk bantu aku
>kawan2 yang amek kisah pasal aku
>abang2,kakak2,mak,adik n 1 kg yg risau pasal aku.hehe

DAN
tima kasih utk Pak CIk drebar bus yang tinggal aku kat sg.Perak.Klau dia x tinggal aku kat ctu aku x dapat rasa perasaan kena tgl sorang2 kat sana tu macam mna.haha(dalam hati aku marah nie,lambat lebih kurang 5 mnit pon kena tgl)

No comments:

Post a Comment