Tuesday 19 March 2013

Sira Labu

Assalamualaikum suma...

Hari ni aku nak kongsi resepi masakan lak. 

Memandangkan rumet2 aku dua orang dari kelate, makanya banyak la makanan kelate yang aku belajar masak :D

Depa ajaq cek masak sira labu....hihihihi
Sebelum ni, masa cuti sem yang lepas aku ada beli buah labu. nak buat sira labu tu la,tp last2 jadi labu masak lemak ja sebab aku tak nampak cara nak buat tu macam na. 
Sebelum balik cuti depa ajaq teori ja, praktikal tak...memang tak jadi la huhuhuhu

Tapi sem ni aku dah nampak teori dan praktikalnya sekali.

Mula2..

potong buah labu tu panjang2 or ikut kesukaan angpa,
tapi kulit dia tak payah koyak..(betul tak istilah aku guna tu..) lantak la janji maksud sampai :D

lepas tu, basuh

kemudian, bancuh ayaq gula bagi pekat dan masukan buah labu bersama ayaq gula ke dalam periuk. kemudian, tunggu sehingga mendidih dan buah labu tersebut menjadi empuk

dan 

taraaaa...

siap suda

sory aku malas nk buh dalam pinggan or mangkuk yang cantik2,,,sebab suma tu xda kat hostel..huwa2

dan sebenarnya,,, itu sira labu rumet aku yang masak...aku tukang makan ja. (^_^)

No comments:

Post a Comment