Monday 25 June 2012

Antara cinta dan sayang

Betul ke cinta dan sayang itu dua perkara yang berbeza?

Betul ke sayang tu boleh bertukar menjadi cinta?

Betul ke sayang tu tak boleh menjadi cinta?

Betul ke sayang itu lain?

Betul ke cinta itu lain?

Apa makna cinta?

Apa makna sayang?

Bila orang tanya SAYANG, kita boleh cakap kita sayang dia. Dan orang akan tanya kenapa kita sayang dia dan kita akan punya jawapan untuk persoalan itu.

Tapi,

Kalau cinta, kita tak punya jawapan kenapa kita cinta dia...kenapa kau suka dia? Aku tak tahu...itulah jawapan yang aku selalu dengar.

Dan hari ini,

aku tak punya jawapan untuk itu,

kenapa aku sayang dia? Tak tahu ;(

kau suka dia ke? Tak tahu ;(

Tanya lah Allah,

Suruh DIA pilih yang terbaik untuk kita kerana DIA Maha Mengetahui akan segala-galanya.
SUjud padaNya, mohon petunjukNYa


kawan aku cakap, "Pilihlah yang selalu buat kita tersenyum". 

Kerana dia bisa bahagiakan kita. InsyaAllah...

No comments:

Post a Comment