Wednesday 2 November 2011

kerana itu takdirnya

Takdir kadang-kadang mempertemukan kita dengan sesuatu yang tidak diundang, memberi apa yang tidak dirancang, memaksa kita mengalirkan air mata kesedihan serta membuatkan kita rasa kehilangan. Namun takdir juga menerpa kita dengan erti perkenalan, menyulam erti kasih sayang, menanam erti persahabatan, menghadiahi kemanisan dalam kegembiraan, menyemai benih keakraban,serta memberi peluang menilai siapa sahabat siapa kawan dan siapa sekadar kenalan yang mengisi ruang dalam episod kehidupan...

Dan kerana takdir juga aku hilang seseorang yang aku panggil "kawan".Aku x salahkan takdir kerana apa yang berlaku  telah tersurat di loh mahfuz.Dan setiap yang tertulis pasti akan berlaku.Dan kerana itu seseorang yang selama ini selalu bercakap dengan kita,selalu bergurau senda dengan kita,selalu ambil berat tentang kita mengistiharkan perang dalam keamanan.

Ya,aku x tahu di mana silapnya aku,ya aku x tahu di mana salahnya aku...
"ang kecik ati ngan aku ka?"
"x..."
"abes tu?ang majok ngan aku ek?"
"x...xdak apa pon"

kalau xdak apa kenapa x cakap ngn aku?
kenapa x tegur aku?
kenapa x senyum ngn aku?
kenapa x tgk muka aku?

arghhh...persoalan yang tiada jawapan...
biarlah masa yang tentukan suma ini.

 bagi aku setiap mnit itu amat berharga.
terlalu berharga.kadang2 apabila dah abes alam belajar masa itulah kita ingin kembali semula ke masa tersebut...itu pon kalau doremon bagi kita pinjam poket dia yang boleh bagi  kembali ke masa silam...tadaknya dy nak bagi kita pinjam.ruginya..terlalu rugi kerana masa itu x akan kembali.jadi,aku mohon hargailah setiap apa yang kita ada.kenapa kita perlu bermasam muka?kadang2 kita perlu jadi tamak utk bahagia...sekarang aku tamak utk ang cakap ngan aku semula.

xkan la aku nak p sekat ang tgh jalan tnya kenapa x cakap ngan aku?
come on la,aku gurl...gila kot..aku buat macam tu...
bukan sebab aku ego,tapi sebab aku seseorang perempuan.

aku terima kalau itu takdirnya.mungkin takdir kita bercakap hanya 2 semester 6 minggu.
minggu ke-7 sem 3 ang x mo ckp ngn aku dah kan...?aku tima..

satu je...kita org Islam"x boleh x ckp lebih dari 3 hari"kalau x berdosa...x takut ke..hr nie dah hr ke-3




2 comments:

  1. apa yg dirancang x semuanya menjadi,apa yg diharapkan x semestinya dapat...apa yg sudah brlaku biarkn pergi,anggap ssuatu yg brlaku ada hikmah...Allah tidak akn menzalimi umatnya melainkan umatnya mnzalimi diri sndri...bangkitlah dan maju ke hadapan...binalah kembali apa yg telah hlang...gugluck;-)....chaaaiiiyooookkkkkk!!!!!

    ReplyDelete
  2. yeah,move on.it is just a chapter in the past,but dont close the book,just turn the page...am i right or not?hehe

    ReplyDelete