Tuesday 1 November 2011

kelas sosi0linguistik:hidup sengsara dengan matematik

malam ni aku mnulis lagi..sbbnya aku xda idea utk buat asgment aku yang menggunung tingginya bagai gunung everest...rasa macam terlalu tinggi lak metafora aku nie.hihi..so aku rendahkan cket la..setinggi gunung jerai dah la..haha..boleh la kan..?

dari petang tadi lagi aku buka lappy tp kerja aku x terbuat...kenapa idea aku x datang2..ke mana ia menyinggah pon aku x taw...

jadi,aku pk aku nak menulis,

ni apa yg aku dapat masa dalam klas td,"hidup kita akan sengsara dengan matematik"
bet0l atau tidak?
setuju atau tidak?
terpulang lah kepada kita untuk menilainya...

bagi aku,ya..kita sengsara hidup dengan matematik.apabila semua perkara kita inginkan ketepatan,apabila semua perkara kita tidak boleh bertolak ansur maka jadilah ia matematik yang mempunyai nilai tambah,tolak,darab,bahagi dan lagi sengsara apabila ia melibatkan matematik tambahan.hehe...betolkan kita terseksa apabila masuk klas mat tam...klu org mcm aku la.mst sengsara punya.nmpak nombor ja aku sakit kpala.hihihi..mental block...aku yg block matematik dalam live aku.matematik x salah pon dalam hal nie...(tgk,aku back up ko lg matematik)tandanya ko ad lg la dlm hdup aku..hehe3...

kita x blh hidup dengan matematik.kita kena hidup macam air laut.
knp?
air...air bebas bergerak.dia boleh duduk di tepi,tgh,hujung..mana2 ja dy bisa duduk dan boleh asalkan dia bertolak ansur..hmm..aku pon pening dengan apa yg aku tulis nie..

2014?
adakah ini MATEMATIK?adakah aku sengsara?
jawapan aku : x...saya x sengsara.sbb ini adalah kehidupan.bahagia bkn satu tujuan tapi ia satu perjalanan.untuk mulakan sebuah perjalanan kita perlukan tujuan supaya kita x tersesat arah,x dilambung ombak.

cinta itu lahir dari hati,ia boleh hilang
kasih sayang lahir dari fikiran,jadi ia kekal...
cintailah aku seadanya...

4 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. best...math satu sbjek yg best...x ngntok pn ble mngadapnya...sbjek nie slalu mnguji kesabaran dan ketelitian ketika melakukan sesuatu pkerjaan...sebabnya math nie,klau tersalah satu lngkah,jawapan hanya sia2....gudluck queen;-)

    ReplyDelete
  3. untung la~org tu suka math.haha
    ya la..btol la tu,tersalah langkah,r0sak suma..:J

    ReplyDelete
  4. so blajaq la dari owg untung...hahaha..
    kamu bley buat pnya...yakinlah dengan diri sndri...

    ReplyDelete