Wednesday 9 July 2014

French Toast

Artikel ini ditulis khas untuk tatapan Mr Mimi. Ang kena baca nie mimi. Lepas ni jangan dok kutuk2 aku lagi okeh.

Asal lepak, whatsapp, sms tanya khabar topik paling best budak Mimi ni suka wak keluar adalah bab masak-memasak yang sudah pasti aku kena basuh pinggan habis.
sikit-sikit kutuk aku tak reti masak.
sikit-sikit doa tak dak orang nak masuk minang aku.
masin mulut ang aku tak kawen siap aku cari ang okeh!hahahaha..paksa ang kawen ngan aku :P

Tengok nie, aku reti buat French Toast dah ok. ini percubaan kali kedua. sebab tu nampak cantik sikit...hew2
French Toast ini terjadi disebabkan roti Gardenia aku dah nak expired. Rasanya hari aku menggoreng nie dah expired. hua2
Aku start makan roti expired masa mula2 jejak masuk UPM lah. Roomate aku cakap roti putih selagi tak berkulat boleh makan. Aku pun try la masa sem 1 dulu.
Ha ah, perut aku tak sakit lepas makan roti tu..tapi jangan lah makan yang lebih seminggu expired. Nanti angpa sakit perut aku tak tau nah. (Jangan tiru aku, perut kita tak sama) hehehe..
Taraa...meleleh air liur tuuu..lap cepat.cover sikit keteringinan nak rasa French Toast aku nih..heee..(perasan gilak). Ader ker yang teringin nak rasa air tangan aku???
nak mintak resepi???
Nahhhh...
Bahan-bahan :
-roti gardenia
- telur 2 biji
-cheesedale
-minyak

cara-cara :

1) Ambil sekeping roti gardenia dan potong 4
2) Ambil sekeping cheese dan potong 4
3) pecahkan telur dan kacau sampai buih
4) Ambil roti yang dipotong tadi dan letak cheese kat tengah. ambil 1 lagi roti untuk tutup cheese tu.
5) celup roti yang dikepit dengan cheese tadi dalam telur...bagi sekata roti dan telur tu
6) masukkan dalam pan yang dah di panas minyak. minyak sikit ja tau. pastikan panas baru goreng. goreng sehingga kekuningan. angkat. siap untuk di makan. goreng laa smpai roti yang dipotong tadi habis. :)

Resepi asal french toast ni kena letak susu dalam telur tu.. tapi memandangkan aku cari susu tak jumpa, aku bantai ja apa yang ada. hehehehehe..

No comments:

Post a Comment