Wednesday 2 January 2013

Kisah Yaya : Jangan Lupa Baca Doa

Pagi ni 2nd paper aku exam...paper analisis dan penyuntingan teks. Tengah dok study cikit2 pagi tadu toot..toot..toot bunyi mesej aku masuk. Ada ke bunyi mesej macam tu???hihihi

Bunyi mesej tu macam nie " Gudluck awak, jawab exam elok2. Jangan lupa baca doa."

hihihi...dan2 aku teringat kisah si Yaya, si budak kecik yang comel dan pandai cakap. Dia anak buah aku mesti la comel dan pandai cakap macam aku kan =P

alkisahnya bermula di sini,,, tak salah aku awal bulan 12 hari tu dia amek final exam gak kat tadika graceland. punya la liat nak baca buku. Jenuh kepung kak ipar aku nak suh dia baca buku. dah la tu ada syarat lak tu baca buku pon. No ulang2.sekali ja baca. ok lah dari tak baca langsung kan?

esoknya exam pagi tu kak ipar aku pon pesan la kat dia "sebelum jawab tu baca doa. baca bismillah.t senang nak jawab".

baliknya dari tadika tu kak aku tanya boleh jawab tak? 

jawabnya " betul la mama, baca bismillah boleh jawab..." :D

esok lak,,, " Tak boleh jawab la mama,,,terlupa nak baca bismillah..."

hurm...hakikatnya,,, dia x baca buku sibuk dok men pak karut dia ja (tab) hohoho

tapi disini ada betul juga kata si Yaya nie...bila kita baca doa in sya Allah, Allah akan permudahkan urusan kita, bukankah kita disuruh untuk memulakan sesuatu dengan menyebut nama Allah?

kesimpulannya di sini,, mulakan dengan bismillah diakhiri dengan alhamdulilah :D

note : alhamdulilah aku dapat jawab exam aku hari nie dengan tenang ;)

No comments:

Post a Comment