Sunday 13 September 2015

BUkit Broga

Assalamualaikum...

Dalam kesibukan menaip FYP, tetiba aku teringat nak tulis pasal bukit Broga.
Jom,,, 

Semalam aku dan classmate aku mendaki bukit Broga. Dalam pukul 5 lebih kami bertolak ke sana. selepas solat subuh kat sebuah masjid kami teruskan perjalanan dan sekitar 6.30 pagi kami sampai di destinasi igauan selama ni.hihihi..

dah buat warm up dan berdoa kami mulakan langkah pertama...
huhuhuhuhu..mak aih jauhnya. jalan sikit dah penat. tapi aku kuatkan semangat. selitkan di hati niat beribadah kepada Allah. mintak Allah kuatkan rohani dan jasmani aku. Melihat alam kan dapat menenangkan fikiran. betol x? sesuai la kan..aku ni kan dalam proses untuk bersihkan hati dan fikiran dari titik-titik hitam. mudah-mudahan dengan cara menghayati ciptaan Tuhan dapat bersihkan hati aku untuk terus menjadi insan positif.

Kaki ku angkat dan teruskan mendaki. tak sukar mana jalan dia...macam masuk hutan lah..hihihi. berpeluh badan aku..agak-agak turun bapa kilo ek?hihihi...
steady ja orang yang bawak budak kecik...steady lak tu budak2 ni naik bukit.hebat r..tapik spring kat depa..hati ni berbisik lagi.." nanti nak ajar anak aku lasak jugak lah. supaya depa tabah dan berani menghadapi cabaran."

Alhamdulilah, dekat2 7.30 pagi aku sampai di kemuncak bukit Broga tapi puncak yang 1st la..
Subhanallah,,, cantiknya ciptaan Allah. indahnya suasana pagi di atas bukit. sejuk dan nyaman udara di sana...

terdetik di hati. "kalau king naik mesti dia suka. dia cintakan alam. tempat ni sesuai untuk dia. nanti aku nak naik lagi, tapi dengan king." :)

bila dah sampai satu tahap mesti kita nak pergi lebih jauh kan,,, so aku kuatkan kaki untuk pergi ke puncak yang kedua lak...waaaa....cantiknya...posing sana, posing sini cikit...dah la.x mau amek pic lagi...aku mana pandai pose...kayu ja.tegak macam nyanyi lagu negaraku.hik3...
bes ja aku tgk org lain posing dengan pelbagai cara.aku? just batang kayu. ;(

setelah puas, kami semua pun turun. cabaran la nak turun..rasa macam curam ja laluan dia n lutut aku pon dah lembut..rasa macam x boleh nak jalan dah..rasa nak nangis...huwaaaA..ada keta kable kan senang..senang aku nak turun...=P

akhirnya,,,selamat sampai di tanah yang rata..

kami p mandi kat sungai tengkala lak..beriadah di situ.aku bukan mandi pon sebab malas nak renyah2 bawak baju lebih.so tengok orang mandi ja la..kalau tak boleh mandi sambil main hujan. hujan kan bes..ingat waktu kecik2 dulu.pantang hujan n mak ayah tak dak kat umah inilah peluang.aku, abang n adik akan keluar mandi hujan sampai demam la selalunya..rindu r nak balik umah..sob3 ;(

ni aku upload cikit pic kat sana...
                                                  nampak tak ranting kayu?hihihi

ok..cukup2 suda...jumpa lagi...

tapi saya sayang diri saya,,,walaupun saya hanya sebatang ranting kayu ;J
(ayat ntah pa2 bak kata king saya)hihihi


1 comment:

  1. aku cuma tambah label riadah tu ja. then update. tiba2 dok atas skali pulak post nie...dia mmg mcm tu kah? hihihihihi

    ReplyDelete