Monday 14 May 2012

Sungai Perak oh Sungai Perak

yeay! aku dah pandai dah naik bas kat Pudu Central. Bangga giler aku rasa. Tak dak lagi suara-suara yang mengatakan aku anak manja. Sapa cakap aku tak boleh berdikari kan? Berpeluh juga lah balik kampung hari tu. cuak gila takut aku sesat. Tapi, alhamdulilah. Allah hantar seorang budak juniour sebagai pemandu jalan aku.


Turun ja dari bas UPM ke KTM Serdang ada orang tanya aku,


"Kak nak balik mana?" Budak ni aku dah nampak dia dah masa tunggu bas tu. Dia asyik pandang aku ja...Hurm...patutlah nak tanya rupanya.


" Kedah." jawabku sepatah


"Sama la. Naek dekat mana? Saya kat Pudu.


"yaka? Jum2,ajaq orang naik kat situ.hehehehe...rasa gembira yang teramat sebab aku dapat jimat duit aku nak naik teksi kan....


"Nama apa?" tanya budak tu lagi.


"Husna, awak?"


"Hidayah".


"weh, nama kita sama lah. kita Husna Hidayah. hahahaha..."


tetiba ja aku terlebih ramah lak. Dalam hati Ya Allah. jangan dia jual aku sudah la. takut beb. kat KL ni mana boley caya kat orang. stail ramah ni susah la jugak.


By the way, Alhamdulilah dia baik dan aku selamat naik bas kat Pudu. Kalau aku tahu senang macam ni ja nak g Pudu tiap2 minggu aku dah balik dah dulu.hehehehe.


macam selalu, bas aku akan berhenti makan kat R & R Sg. Perak. Dan macam biasa jugak aku akan bermasalah di situ. kali ni bukan aku kena tinggal lagi. Tapi kali ni kes duet pulak.huhuhu


dalam bas mesti aku akan tido. Pelik mana ada orang tak tido dalam perjalanan jauh kan...
bangun-bangun ja tido,turun bas dalam keadaan mamai aku nampak orang jual buah rambutan. sedap lak aku tengok n aku pantang tengok rambutan. aku mesti kena beli. tak beli akan buat aku tak tido malam teringat kat rambutan tuh...huhuhu


so, aku beli la...rambutan RM8 sekilo lebih ckit kot n laici RM5 utk setengah kilo. total semua RM13 la kan tapi aku dengar abang tu cakap RM11 ja. Aku pon bagi lah duit banyak tu n abg tu tgk jek muka aku. Dengan muka slumber aku ucap tima kasih n aku blah la.


dalam bas tgh syok2 makan baru aku egt yang aku bagi duit salah...aduh,macam mana ni???? huhuhuhu...xkan bas nak pusing balik.atas highway mana blh pusing.huwaaaaAAA


hmmm...ni la padah bila aku mamai. dan aku slu bluRR walaupun aku dah basuh muka dah time tu. xpa la kan,dalam hati cakap balik nanti mesti singgah situ lagi dan  I.Allah aku akan bagi balik balance RM2 tu.


malunya...mesti abang tu cakap apa eak kat aku...(^_^)...budak x reti kira duet,tapi napa dia x pgl aku semula...?hihihi..ke mmg awak nak belanja saya.mood perasan sebentar.hihihi

No comments:

Post a Comment